کد مطلب:300697 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:118

الگو برای زنان است


فاطمه علیهاالسلام الگوست، برای همه زنانی كه از زمان او تا حال بوده اند و نیز برای همه كسانی كه تا روز قیام واپسین خواهند آمد. البته برای زنانی كه خواستار حفظ شرف انسانی و مدافع عفت و تقوا باشند. و او در این جنبه ها الگویی تمام است.

او الگوی یك زن با هدف است، آنهم هدفی اصیل، كه در سایه آن، انسانیت انسان رشد می یابد و تقویت می شود و حیات خداپسندانه اش ریشه دار می گردد. او الگوی آزادی و آزاد منشی است. از هر چه كه پلید و گناه است و از هر چه كه مایه اسارت و بردگی است دور است.

او الگو و نمونه است و به دیگران می آموزد كه چگونه به جای لودگی ها و آرایشهای لوس و نفرت انگیز می توانند بزرگی و علو روح خود را نشان دهند و از این طریق به جلب و جذب دلها پرداخته و در


عین حال در مسیر خواسته های الهی باشند.

او الگوست و به زنان آموخت كه زنان هم می توانند در موارد لازم، كار مردانه كنند. در عین اینكه دیدگان از نامحرمان، پاك و دور نگه می دارند. در عین اینكه عفت و اصالت خود را حفظ می نمایند، به احقاق حق بپردازند و به دفاع از ستمگری ها قیام و اقدام نمایند.

فاطمه علیهاالسلام در جنبه رهبری، درس دادن، الگوی عملی بودن، انتقال معارف اسلامی و فكری خود به زنان آنقدر كوشید به كار به خاموش شدن شعله های چراغ زندگی او رسید. او تا آخرین روزهای عمر از انجام این رسالت بازنایستاد.